Handbagdesigner-Interview: Monica Couture


Woher kommst du?
Ich stamme aus Pakistan.

Welche Idee steckt hinter deinem Label?
Ich entwerfe chice und klassische, aber auch praktische Designs und verwende Farben, die von jeder Frau getragen werden können.

Was inspiriert dich und welche Materialien verwendest du?
Mich beeinflussen vor allem Funktionalität und Beständigkeit. Ich verwende echtes Leder mit verschiedenen Tierprints.

Seit wann designst du?
Ich habe immer mal wieder seit 1995 an meinem Label gearbeitet, richtig arbeite ich erst seit fünf Jahren.

Wie und warum entwirfst du genau Taschen?
Für mich war es immer sehr schwer Schuhe mit Taschen zu kombinieren und hatte große Probleme richtige Taschen überhaupt zu finden. Also habe ich mir selber das Wichtigste in vier Jahren beigebracht und nun entwerfe ich bald Abendschuhe.

Stellst du auf Messen aus?
Gelegentlich, aber ich liebe Messen.

Mehr gibt's auf monicacouture.com/.



Where are you from?
I am from Pakistan.

What is idea behind your label?
Chic and classic yet practical,created such designs and colours to be catered for every women.

What is the inspiration behind your collection and what kind of materials do you use?
It's my own inspiration, based on practicality and durability. I use genuine leathers, in different animal prints, too.

Since when do you run your own collection?
Honestly I have been working off and on since 1995, but then I took it seriously since five years.

How or why did you start designing bags?
As I am very particular to match shoes and bags for myself, I had lot of trouble when buying from shops. So first I educated myself 3-4years, then got into it its been 3 years, now into handmade crystallised evening shoes this year.

Do you exhibit on trade fairs?
Very occasional. But would love to exhibit, whenever I get the chance.

More at monicacouture.com.

No Response to "Handbagdesigner-Interview: Monica Couture"

Kommentar veröffentlichen

 
TopOfBlogs

Converted To Blogger Template by Anshul Theme By- WooThemes